مصرف سوسیس و کالباس خطر دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد کلید حفظ آرامش در زندگی مشترک چیست؟ ایجاد ۱۱ حلقه امنیتی اطراف حرم مطهر رضوی | تمامی دستگاه‌های نظامی و امنیتی در مشهد آماده باش هستند سوء‌تغذیه، هشت استان کشور را تهدید می‌کند برای حفظ سلامتی خود شکلات تلخ بخورید زلزله شدید در پاکستان + جزئیات (۸ شهریور ۱۴۰۳) روایتی از انفجار دفتر نخست وزیری در سال ۱۳۶۰ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ٨ شهریور ١۴٠٣) | تداوم وزش باد و افزایش تدریجی دما در استان در اربعین ۱۴۰۳، بیش‌از ۳ میلیون خدمت درمانی ارائه شد | گرمازدگی؛ شایع‌ترین مشکل زائران مقتول ۱۳ ساله با پای خودش به اداره پلیس تهران مراجعه کرد توصیه به مبتلایان میگرن: این نوع پنیر را مصرف نکنید چگونه روابط دوستانه را مستحکم‌تر کنیم؟ اولین انتصابات وزیر آموزش‌وپرورش در وزارت‌خانه متبوعش ممنوعیت تردد موتورسیکلت در محور تهران-سمنان-مشهد و بالعکس از امروز (۸ شهریور ۱۴۰۳) تا دهم شهریور اعتراض دانش‌آموزان به آزمون فرهنگیان | والدین دانش‌آموزان خواستار اعلام کارنامه سبز پذیرفته‌شدگان هستند خراسان رضوی، دومین مصرف‌کننده فرآورده‌های خونی در کشور زادآوری؛ آرزویی که همچنان بر کاغذ می‌ماند! قتل مرد جوان توسط همسر یا باجناق | زوایای جدید از پرونده مرد جوانی که جسدش در حاشیه خیابان شفا مشهد رها شده بود سرطان ریه؛ پنجمین سرطان شایع در ایران | واکسن سرطان ریه چه زمانی به ایران می‌رسد؟ با مصرف ماهی در دوران بارداری خطر ابتلای جنین به اوتیسم را کاهش دهید
سرخط خبرها

اعتراض دانش‌آموزان به آزمون فرهنگیان | والدین دانش‌آموزان خواستار اعلام کارنامه سبز پذیرفته‌شدگان هستند

  • کد خبر: ۲۴۷۹۸۵
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
اعتراض دانش‌آموزان به آزمون فرهنگیان | والدین دانش‌آموزان خواستار اعلام کارنامه سبز پذیرفته‌شدگان هستند
مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی: سه‌برابر ظرفیت برای مصاحبه پذیرفته شدند و قطعا بعد از اعلام نتایج گلایه وجود دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اعلام نتایج دانشگاه فرهنگیان با گلایه‌های بسیاری از سوی والدین و دانش‌آموزان همراه شد. گلایه‌هایی که حتی اعتراض والدین و دانش‌آموزان را نیز در پی داشت. آنها معتقدند مصاحبه گرفته شده از دانش‌آموزان نتوانسته سنجشی قابل قبول برای انتخاب افراد برتر باشد. اعلام نتایج و کارنامه سبز پذیرفته‌شدگان با درصد‌هایی که زده‌‎اند و نیز فراهم شدن زمینه برای حق اعتراض، دیگر خواسته‌های این دانش‌آموزان و والدین آنها‌ست.

شروع ماجرا با کد ۶

اما شروع این گلایه‌ها به اعمال کد ۶ گره خورده است. کدی که به گفته والدین برای اولین بار است در آزمون دانشگاه فرهنگیان اعمال شده است. یکی از والدین می‌گوید: امسال اولین باری است که برای آزمون دانشگاه فرهنگیان کد ۶ را اعمال کرده‌اند. این کد شامل مصاحبه اختصاصی و بررسی دانش‌آموزان به لحاظ شایستگی برای حضور در حرفه معلمی است.

او می‌گوید: علاوه بر این کد، کد ۵ نیز وجود داشت که مربوط به مصاحبه عمومی است. بیشتر بچه‌هایی که اکنون در فهرست مردودی‎‌های آزمون معلمی قرار گرفته‌اند شامل افرادی هستند که در مصاحبه اختصاصی کد‌۶ رد شده‌اند.

نکته‌ای که والدین اشاره دارند تراز و امتیاز علمی دانش‌آموزان مردود شده است. والدین، تراز بالای برخی دانش‌آموزان رد شده را گواه بر بی‌کیفیتی این مصاحبه می‌دانند. یکی از والدین می‌گوید: در این چند روز در مراجعه به آموزش‌وپرورش، تنها پاسخی که برای گلایه رد شدن فرزندانمان به ما دادند این بود که فرزند شما در مصاحبه اختصاصی نتوانسته است قبول شود. حتی گفتند که اگر اعتراض دارید دانشگاه فرهنگیان بروید. سؤال ما این است که مگر فراخوان مصاحبه و گرفتن مصاحبه‌ها با آموزش‌وپرورش استان نبود؟ چرا اکنون ما را به دانشگاه فرهنگیان حواله می‌دهند؟ دانشگاهی که در حال حاضر تعطیل است.

چرا حق اعتراض باز نیست؟

او در ادامه می‌گوید: بر اساس گفته‌های خود مسئولان، مصاحبه گرفته شده از دانش‌آموزان تنها ۲۵‌درصد امتیاز قبولی را داشته است. در این میان ۷۵‌درصد امتیاز اخذ شده به توان علمی و استعداد دانش‌آموزان بستگی داشته است. سؤال واضح و شفاف ما این است که چگونه ممکن است این سهم اندک مصاحبه این‌گونه تأثیرگذار باشد؟

این شهروند در ادامه بیان می‌کند: اگر این مصاحبه این‌گونه اثرگذار بوده است چرا اجازه اعتراض به والدین و دانش‌آموزان نمی‌دهند؟ در هر صورت در مصاحبه‌ای که این‌گونه تأثیرگذار بوده ممکن است اعمال سلیقه شده باشد. این شهروند در ادامه این نوع سنجش را ناعادلانه می‌داند و معتقد است حق والدین و فرزندانی که سال‌ها برای قبولی در این آزمون زحمت کشیده‌اند پایمال می‌شود. او در ادامه می‌گوید: دختر من با معدل ۱۹ و تراز علمی بالا رد شده است.

گلایه فقط محدود به مشهد نیست

این شهروند مشهدی همچنین به این نکته اشاره دارد که این سبک سنجش دانش‌آموزان جدید است و همین مسئله ضریب خطا را بالا برده است تاجایی که بیشتر استان‌های کشور به کم‌وکیف این نوع امتیازدهی گلایه دارند.

مصداق حرف‌هایش ذکر نام چند استان و اقدامات انجام شده است: همه شرکت‌کنندگان آزمون در سراسر کشور به این روند امتیازدهی معترض هستند. نمونه بارز آن استان لرستان است که پس از اعتراض والدین تعدادی از این دانش‌آموزان پذیرفته شدند.
او ادامه می‌دهد: در برخی از استان‌ها مانند سیستان‌وبلوچستان به سهمیه اختصاص یافته برای پذیرش گلایه کردند و در ادامه درخواست افزایش سهمیه ارائه شد.

سهمیه کم مشهد

یکی دیگر از والدین می‌گوید: چرا در کلان‌شهری مانند مشهد که این همه دانش‌آموز قوی و مستعد وجود دارد سهمیه اندکی لحاظ شده است. با این شرایط بسیاری از بچه‌های ما رد خواهند شد تا مطابق سهمیه ناچیز اعلامی قبولی داشته باشند.
به گفته او در رشته انسانی، دانشگاه فرهنگیان مشهد تنها ۶۵ نفر پذیرش داشت. این درحالی است که سهمیه و توان مشهد بیش از این است.

کارنامه سبز پذیرفته‌شده‌ها را اعلام کنند

آخرین نکته والدین، اعلام درصد و امتیاز دانش‌آموزان پذیرفته شده است. یکی از والدین می‌گوید: آموزش‌وپرورش اعلام می‌کند که فرزندان شما امتیاز لازم را کسب نکرده‌اند. از سوی دیگر سازمان سنجش اعلام کرده است که آخر هفته رتبه‌ها را اعلام می‌کند، اما در مورد پذیرفته‌شدگان دانشگاه فرهنگیان این موضوع وجود ندارد. چرا کارنامه سبز و امتیاز افراد پذیرفته شده اعلام نمی‌شود تا حداقل والدین و فرزندان آنها متوجه شوند که در چه حوزه‌ای ضعف داشته‌اند.

گلایه‌ها طبیعی است

اما مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گلایه‌ها را طبیعی می‌داند. سید امیر شوشتری می‌گوید: برای دانشگاه فرهنگیان سه‌برابر ظرفیت موجود اعلام پذیرش شد تا در ادامه افراد نهایی پس از گذراندن مصاحبه‌ها پذیرفته شوند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان می‌افزاید: قطعا وقتی سه‌برابر ظرفیت برای مصاحبه اعلام می‌شود طبیعی است تعدادی از آنها پس از اعلام نتایج پذیرفته شوند و تعدادی نیز گلایه‌مند باشند. باید این را بپذیریم که معلمی شغل حساسی است و به همین دلیل مصاحبه گرفته می‌شود تا افرادی که شایستگی دارند بتوانند وارد این حرفه شوند.
او در پاسخ به سهمیه مشهد و اینکه گفته می‌شود سهمیه مشهد در مقابل توان و ظرفیت دانش‌آموزی این کلان‌شهر اندک است می‌گوید: جلسه بعدی من شروع شده است و دیگر امکان پاسخ ندارم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->